Tuesday, September 17, 2013

Maldives

Punya la lama baru nak upload kn? Hehe! Banyak gmba kena tapis pulak sebab hushband aku pakai seluar pendek nampak lutut. Isk isk isk! 

Setahun nak kahwin kitaorang da discuss nak pergi mana for honeymoon. Akhirnya kata sepakat dicapai nak pergi Maldives. Cuma memula plan nak stay kt hotel kawan Abah tapi kawan Abah tengah mc lama. 

Kitaorg pergi Matta Fair nak compare hotel and accomodation. Tapi tak banyak pilihan and consider mahal. Kat sana sebotol mineral bole cecah RM50. Ye la kt tengah Indiana Ocean kan? 

Last2 book dengan Club Med 4D3N for two around RM6k inclusive dengan free flow drinks, meals and activities.

Semua aktiviti laut kena buat swim test. Aku rase aku ni letih buat swim test je. Yang part paling nak menangis swim test 200m pergi ke tengah laut and patah balik. Ke jauh ke tengah lagi ke ntah yang pastinya tak jejak pasir. Hushband aku pun tak larat haa. Ni untuk aktiviti sailing.




Lepas snorkel, lapa. Kita lepak minum petang sambil tgk baby jaws and pari kt bawah






Best betul dapat sail boat sendiri. 
 Oh by the way untuk Club Med Kani ini memang pilihan honeymoon. So memang diaorang ade aktiviti romantic hi tea (aku da lupe haha). Diaorang setup kan tempat and peralatan.








Pastu setiap malam ada tema so memang tak akan rasa bosan sepanjang kt sana. Malam sebelum tu show Mama Mia daripada staff Club Med and aktiviti kewarganegaraan.





Hari terakhir di sini adalah hari Jumaat. Rupanya ada kemudahan musolla kat sini. Hushband aku terlambat lak dapat tau ade so kitaorg buat jamak qasar je.



2 comments:

  1. The Pilot's Wife Story..?????

    Wahhh best nyer boleh ikut suami kemana sajer.. :D
    dah banyak tempat pergi.. :D

    Salam Kenal..

    ReplyDelete
  2. Hehehe header kena kasik catchy skek utk senang diingati,

    Bes bes dapat travel percuma ;) Hidup u pon bes gak asek travel gak haa

    ReplyDelete