Monday, July 29, 2013

Birthing Suites

Antara hospital yang aku fikirkan setakat ni adalah SJMC sebab Dr Siti tau history aku and dia sangat bes. Aku jumpe dia back in 2012 bila aku di suspek ada fibroid.

Dulu2 masa zaman bercinta aku asyik mention je kt hushband aku : anak pertama saya nak deliver kt Prince Court. Anak pertama je! Yang seterusnya tak kisah la. Nk gak merasa hospitaliti Prince Court since aku tak dapat kerja dengan Petronas 
:( 

Cume bila dah kahwin dah banyak komitmen ni aku da tak banyak songeh. Rela je kt mane2. Sian lak kt hushband aku. Tambahan sekarang banyak nak pakai banyak duit untuk bayar itu ini. Tapi aku prefer kt SJMC gak walaupun lembab nak mampus. Nak tau x? Last visit aku dengan Dr Siti on 17th June lepas. Aku punye appointment petang which aku datang kol2.30pm. Aku dapat masuk jumpe Dr kol8 malam sejurus Teduhan Kasih habis. Giler lama tunggu dah la aku sorang2 je hushband xde keje. Aku balik rumah nak dekat kol9 ke da kol9 lebih. Aku doa sangat2 next checkup xsehorror ni. 

Lepas tu, ade kawan hushband aku suggest soh bersalin kt Prince Court.  Layanan bagus and lagi murah dari SJMC. Tros hushband aku soh bersalin kt Prince Court. SJMC skang suke czer kalo lambat skek. Ye lah doktor yang sama kot yang tolong bidankan and buat check up. Ade satu hari tu aku check up dengan Dr Siti. Dia ade 3kes emergency orang nak bersalin so terpaksa la menunggu. Normally 1 kes amek masa 30min camtu. 

Ni aku baru je call untuk confirmkan harga, so the outcomenya :

Comparison :

Prince Court
Normal delivery : 4 - 7k 3D2N
Ceaseran : 8 - 10k 4D3N
Emergency czer : 10 - 12k 4D3N
Baby charges : Separate 1 - 2.5k
Epidural : 1k

SJMC 
Normal delivery : 5k 1 - 2 days
Ceaseran : 10k 2 - 3 days
Baby charges : Included
Epidural : 0.5 - 1k



Result : Prince Court

Buat masa ni aku akan continue check up dengan Dr Siti sampai 32weeks and akan sambung checkup kt Prince Court lepas tu. Oh dari segi bil, SJMC bole tahan gak la bilnye. Kena peruntukkan RM100 - RM300 / check up. 

And luckily Dr Seri Prince Court still terima patient 32weeks below. Tepat pada 26hb September 11.30am. Kalau tak datang appointment ni kena tunggu lagi 3bulan dan doktor tak nak accept dah kalo da lebih 32weeks. Suspen ok? Oh btw aku da kol dari bulan July lagi tau nak set appointment ni. Nurse mintak bawak sekali record result of : 

i) Hepatitis B
ii) VDRL
iii) Hemoglobin reading
iv) Blood group
v) Detailed ultrasound.






2 comments:

  1. my fren dlu pn bsalin dgn dr siti tu..normal 5k lebih cmtu laa..huhu

    Salam ramadhan & selamat berbuka :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dr Siti bes tapi skang dia da xmenang tangan sebab kena amek patient from Dr Delaila. Tu consider nak bersalin kt tempat lain gak.

      Selamat Hari Raya ;)

      Delete