Friday, April 12, 2013

IRON TUDUNG. Penting sangat ke?

Semalam ade sorang akak jual tudung kt ofis aku. Pakaian nye bagi aku biasa je dia pki tudung chiffon 3layer tp xber iron so nampak kedutnya. Bg aku biasa je.

Mase kakak tu nak balik dia salam semua yang ada kt depan ofis tu.

Kua la statement dr ofis mate aku : bau ketiak kuat n ee nape dia xiron tudung dia tu?

Mase tu aku rase tsentap. Aku terbayang diri aku masih mula2 pindah sekolah. Aku kne pindah sekolah kampung. Nun jauh kt ceruk Alor Pongsu. Aku dok dengan nenek aku.

Rumah kami tak de iron. Hari pertama aku g sekolah dengan bj kedut sbb xde iron.

Ade classmate aku tegur. Dia xsuke aku sbb aku budak baru. "Eee selekehnye g sekolah xiron bj". Aku dengar antara tidak tapi yang pastinye sepupu aku dengar.

Balik tu dia datang rumah aku n pinjamkan iron and cerita kisah ade budak tu tegur bj aku xber iron. Nk menangis aku. Org xtau susah diri kita xbole judge kita mcmtu je. Kenal dlu hati budi org tu dlu idop dia mcm mane.

Nenek aku hidup susah. Percaya atau x kitaorg nk mkn ayam pon dua bulan skali. Cukup lah aku da susahkan dia nk bg aku mkn lg. Aku tak de ayah mak pulak duduk dengan ayah tiri aku. Bulan2 abg aku y bagi belanja RM120 sebulan. Itu la duet mkn itulah duet nk bli bj semua.

Seminggu lepas tu aku mintak blikan seterika RM30.

Moralnye aku berharap sebelum nak kritik orang soal selidik la dulu. Cume letakkan diri kita kt tempat org tu. Mampu ke kita ? By the way rupenye akak jual tudung tu tak de kenderaan. G jual tudung jalan kaki je. Sian kan?

2 comments:

  1. sedih pulak dgr cite u.. tu laa org kalau x tau cite sbnrnye mmg pakai ckp je ape diorg nak.huhu..

    ReplyDelete
  2. aah. pendek kata terlajak perahu bole diundur terlajak kata mulut binasa.

    ReplyDelete